Śledzie z suszonymi pomidorami i prażonym słonecznikiem 

11

Śledzie z suszonymi pomidorami i prażonym słonecznikiem to klasyk, który jest idealny zarówno na co dzień, jak i od święta. Delikatny, słony smak śledzia w połączeniu z podsmażoną, słodką cebulką i resztą składników to istnie niebo w gębie! A co najważniejsze – śledzie są prawdziwą skarbnicą witamin i warto je jeść!

Śledzie to jeden ze świątecznych klasyków, bez których wiele osób nie wyobraża sobie wigilijnej kolacji. I prawidłowo! Gdy są dobrze przyrządzone – smakują rewelacyjnie. Tym razem moją propozycją są śledzie z suszonymi pomidorami i prażonym słonecznikiem – gwarantuję, że jak raz ich spróbujesz, to wrócisz do nich nie raz!

Jeśli szukasz więcej przepisów na świąteczne (i nie tylko!) śledzie – zerknij tu (LINK).

Mam też coś dla osób, które chcą wiedzieć „trochę więcej” na temat tego, co jedzą. 🙂

Co warto wiedzieć o śledziach? 

1. Śledź, mimo że należy do ryb tłustych, uważany jest za rybę niskokaloryczną. 100 g dostarcza ok. 160 kcal. Zawarty w nich kwas omega-3 przyspiesza przemianę materii oraz spalanie tłuszczu.

2. Śledzie są bogate w potas, który wspomaga usuwanie nadmiaru wody z organizmu.

3. Spożywanie śledzi pozytywnie wpływa na naszą pamięć, koncentrację, ponieważ zwiększają poziom serotoniny w organizmie.

4. Śledzie zawierają dużo białka.

5. Śledzie są bogate w witaminy: A, D, E, B6, B12 oraz miedź, żelazo, cynk, fosfor i jod.

Czas zakasać rękawy, naszykować składniki i do dzieła!

Składniki:

  • 6 filetów ze śledzia
  • 60 g słonecznika łuskanego
  • 100 g pomidorów suszonych w oleju
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 cebula
  • szczypta pieprzu do smaku

Przygotowanie:

  1. Śledzie zalej mlekiem lub wodą i wstaw na noc do lodówki, żeby były wyszedł z nich nadmiar soli.
  2. Na drugi dzień wyciągnij je z zalewy i pokrój na kawałki o szerokości ok. 3-4 cm.
  3. Cebulę posiekaj w piórka i podsmaż na 1 łyżce oleju rzepakowego. Ściągnij ją z patelni gdy będzie zarumieniona.
  4. Na suchą, rozgrzaną patelnię wsyp łuskany słonecznik i upraż na złoto. Uważaj, żeby nie przypalić słonecznika – wtedy robi się gorzki.
  5. Pomidory suszone wyciagnij z oleju i pokrój w cienkie paseczki.
  6. Pokrojone śledzie wymieszaj z podsmażoną cebulką, pomidorami suszonymi, 1 łyżką oleju rzepakowego, uprażonym słonecznikiem i dopraw szczyptą pieprzu.
  7. Podawaj ze świeżym pieczywem z masłem. Pychota!

Będę bardzo wdzięczna za info, czy podobał Ci się ten przepis. Daj znać w komentarzu. 🙂

11

12

Dodaj komentarz